torstai 25. syyskuuta 2014

Viimeiset valmistelut Berliiniin, setämiehet ja maraton: Here I come!

No nyt se on vihdoin ovella, en puhu joulupukista enkä naapurin viiksekkäästä setä-miehestä, vaan Berliinin maratonista. Tällä hetkellä lähtölaukaukseen on aikaa enää 2 päivää 14 tuntia ja risat! 

Lähellä ollaan!
Huomenna illalla astumme siis koneeseen ja lähdemme Monnan, Jennin ja Ilen kanssa valloittamaan Berliiniä. Mimmit toimivat tällä kertaa kannustusjoukkoina ja me juostaan Ilen kanssa. Me ollaan aikasemmin tehty aina kaikki maratonreissut kahdestaan Monnan kanssa, mutta nyt on kiva saada seuraa matkaan. Berliiniin saapuu myös muita tuttuja, kuten Hanna puolisoineen ja kavereineen, joten yksinäistä siellä ei varmasti tule :)! 

Geren kanssa valloittamassa Malminkaratanon jätemäkeä!
Tämä viimeinen viikko on minulle aina jotenkin todella vaikea. Lähinnä sen takia, että kun olen tottunut liikkumaan ja harjoittelemaan paljon, niin nythän semmonen ei käy ollenkaan päinsä. Sen verran itsepäinen mä oon, että vähän oon käynyt treenailemassa. Maanantaina lepäilin kokonaan. Tiistaina kävin juoksemassa 8km rauhallisesti, mistä sitten 2 km tulevaa kisavauhtia (mikä se sitten ikinä onkaan). Juoksun jälkeen menin vielä hetkeksi salille heiluttamaan painoja, mutta se oli enemmän sellaista kropan herättelyä ja tissien pullistelua ja pumpin hakemista, kuin mitään todellista harjoittelua :). 

8 km lenkki menossa kauniissa auringonlaskussa.
Keskiviikkona tein viimeiset treenit, kun juoksin ensiksi tunnin polkuja asiakkaani kanssa ja sen jälkeen kävin pelaamassa vielä kauden avauspelin salibandyä. Voiton myötä oli kiva lähteä kotiin tankkaamaan ja keskittymään maratoniin. Salibandy toimii toivottavasti hyvin sellaisena eritäin nopeita ärsykkeitä antavana treeninä tuossa lopussa ennen maratonia. Ideani oli, että lihasmuistiin jäisi hyvä tuntuma nopeista liikkeistä ja lihaksisto saisi muutenkin vähän nopeampitempoista ärsykettä ja viestiä aivoilta, kuin mitä se juostessa saa. Salibandyä olen siis pelannut jo 13 vuotta, joten mikään uusi juttu se ei minun kropalleni ole, jos se jäi jotain lukijaa hämäämään :).

Erätauolla kuvia Instagramiin ja sain muuten kuittia pelikavereilta :)
Nyt torstaina mä sitten vaan syön, vien Gereä pissalle, syön, vien Gereä pissalle, syön...Puuh! Olen tänään syönyt tähän 19.30 (Ai nii salkkarit alkaa ihan just) mennessä 2600kal ja n. 450g hiilhiydraatteja, kun tavoitteeni on n.600g hiilihydraatteja, että tankkaus onnistuisi ja toteutuisi suunnitelmieni mukaan. Silloin saisin n. 7-8g hiilihyraatteja/painokiloa kohti, minkä pitäisi olla aika mukava määrä. Sama mättäminen jatkuu huomenna, kunnes lauantaiksi palautan ruokavaliotani normaalimmaksi ja sunnuntaiaamuna 8.45 I`m ready to run!

Mittailua ja hiilareiden laskemista!

Huomenna pitää katsoa vielä kisakamat valmiiksi. Parin vuoden takainen Tukholma opetti mulle viimeistään sen, että mukaan lähtee kaikki juoksukamat aina bikineistä-pilkkihaalariin ja snorkkeliin! Jos sää on mitä on, niin ainakin mä oon varautunut :). Tein kovan ratkaisun myös kenkieni osalta. Olen mainostanut jo monta kuukautta, että starttaan kisaan New Balancen 980-kengillä, joilla olen jo pitkään treenannut ja juossut nopeampia lenkkejä. Nyt en ole kuitenkaan saanut tätä uusinta paria toimimaan ihan haluamallani tavalla, vaan se päästää askeleeni ylipronaation valloilleen ihan eri tavalla, kuin edeltäjänsä. Se taas tuo mulle kipua pohkeiden sisäsyrjiin jo muutaman kilometrin jälkeen. Ei mikään paras juttu, kun pitäisi kuitenkin juosta se 42km. Siksi turvaudunkin todennäköisesti vanhoihin luotettaviin sotureihin eli New Balancen jäykempiin ja kevyesti tuettuihin 1260 malleihin. Otan toki molemmat kengät mukaan ja katson paikan päällä kummilla lähden kisaan.

Ihanan Lauran hieronnassa!
Kävin sunnuntaina hieronnassa ihanalla Lauralla ja huomenna pitäisi vielä vähän rullailla ja venytellä, niin sitten alkaa viimeisetkin hiomiset olemaan siinä. Tätä odottelua tämä nyt on. Onneksi pääsemme huomenna Berliiniin ja tutustumaan vähän itse kaupunkiin niin unohtuu koko maraton hetkeksi (niin varmaan).

Me ollaan oltu tää viikko vähän niin kuin poikien kesken!
En olekaan muuten maininnut, että opiskelin Saksaa 5 vuotta, joten saas nähdä pärjäänkö siellä ihan locaalilla kielellä. Pikkasen uskallan kuitenkin asiaa epäillä, koska näin nopeesti mietittynä osaan saksaksi: Ich bin Tuukka, Ich liebe dich, auf wiedersehen ja laulaa Ooo tannenbaumin (oi kuusipuu). Toisaalta, kun hotellimme sijaitsee kuulemma ns. sateenkaarialueella, niin sitä ei kuulkaas tiedä mitä seikkailuja mä vielä koen. Miettikää nyt: Astelen pikku-siiderissä, jalat tönkkönä paikalliseen ravintolaan viattomasti bratwurstit mielessä. Sitten kohteliaana, maailmaa nähneenä kielimiehenä esittelen itseni Tuukaksi, kerron rakastavani tätä nahkahousuista, viiksekästä Saksalais-herrasmiestä ja laulaa karautan päälle vielä Oi kuusipuun, niin loppu voi kuulkaas ollakin jo historiaa..

Berliini on tunnettu suvaitsevasta ilmapiiristään ja hyvä niin!

Mutta nyt mun on mentävä syömään ja kohta lähden viemään Gereä pissalle. 

Auf wiedersehen!

Ich liebe dich!

Tuukka

Meillä alkaa ensi viikolla taas juoksutreenit ja vielä kerkeät mukaan! 

 Kaipaatko välillä lenkkikavereita tai vaihtelua ja monipuolisuutta harjoitteluusi? Nyt saat samassa, edullisessa paketissa molempia! Lokakuussa starttaamme käyntiin uuden juoksutreeniryhmämme!

Juoksuharjoitukset järjestetään kerran viikossa vaihtuvalla teemalla. Syyskausi sisältää 10 monipuolista, virikkeellistä ja ennen kaikkea iloista yhteisharjoitusta. Harjoituksen kesto n. 60min.

Harjoitukset järjestetään vaihtuvin viikonpäivin. Jos tällä viikolla harjoitukset ovat maanantaina, niin ensi viikolla ne ovat tiistaina, sitten keskiviikkona, jne. Näin mahdollistamme mahdollisimman monelle juoksijalle mukaan pääsyn.

Juoksutreeniryhmän syyskauden hinta: 39€. sis. 10 yhteisharjoitusta.
Harjoitukset alkavat torstaina 02.10. klo: 18.00 Paavo Nurmen patsaalta, Helsingin Olympiastadionin edustalta.

Nyt on aika liittyä iloiseen ja hyväntuuliseen juoksuporukkaan, joka innostaa sinut lenkille syksyn pimeinäkin iltoina. Haasta vaikka kaverisi tai puolisosi mukaan ja tulkaa yhdessä nauttimaan juoksun riemusta ja monipuolisesta, kehittävästä harjoittelusta. Suosittelemme, että juoksijat jaksavat juosta n.6-7km osallistuessaan ryhmään.

Ilmoittautumiset ja lisätietoa:
pttuukka@gmail.com
044 543 9483

5 kommenttia:

  1. Tsemppiä kovasti! Oo sä fiksumpi kuin mä ja vältä isompia kävelyjä kaupungilla ennen maratonia. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ninni!

      Mä koitan ottaa iisisti lauantain siellä Berliinin humussa, vaikka se varmaan vaikeeta onkin, kun haluaisi nähdä kaikki mahdolliset paikat uudessa kaupungissa :)

      Poista
  2. Tsemppiä koitokseen! Ja nautinnollista reissua! :) (Jos ehdit lukea kommentin ennen juoksua. :>)

    Mä olen lukenut saksaa kahdeksan vuotta ja sanavarasto on suunnilleen tuo, mitä luettelit. :D Eipä ole tullut ylläpidettyä tuotakaan taitoa.

    VastaaPoista